Tule mukaan toimintaamme

Itämeri-ryhmän toiminta on rentoa ja helposti lähestyttävää sekä täynnä mahdollisuuksia. Toimintamme kulmakiviä ovat kouluvierailut, Muoviton meri -tapahtumat ja Itämeri-oppimisleirit. Tule mukaan toimimaan puhtaan Itämeren puolesta!

Luonto-Liiton Itämeriryhmä on Itämeren oppimispolku -verkoston jäsen.

Kouluvierailut

Kouluvierailumme tavoittavat jopa 4 000 lasta vuosittain. Itämeri-lähettiläät kertovat oppilaitoksissa Itämerestä, sen suojelusta ja omien valintojen vaikutuksesta Itämeren tilaan.

Leirit

Järjestämme Itämeri-oppimisleirejä sekä talkooleirejä saaristossa Itämeren ja saaristoluonnon hyväksi. Kansainvälisiä Itämeri-leirejä järjestämme mahdollisuuksia mukaan.

Muoviton meri

Muoviton meri on Itämeri-ryhmän ja John Nurmisen Säätiön yhteinen kampanja, jolla halutaan kiinnittää huomiota Itämeren kasvavaan muoviongelmaan. Järjestämme kesäisin Muoviton meri -kiertueen, jossa talkoillaan Itämeren puolesta ympäri Suomea!

Muu toiminta

Haluaisitko vierailla Itämeri-tutkimusasemalla tai -aluksella? Tiedätkö upean merellisen luontokohteen, jonka haluaisit esitellä muille Itämeren ystäville? Haluatko edistää Itämeren suojelua esimerkiksi luovuutesi tai kädentaitojesi avulla? Itämeri-ryhmässä pääset toteuttamaan itseäsi ja oppimaan uutta merellisessä ympäristössä!

Voit lahjoittaa myös

• Suoraan tilillemme FI6215743007100637 viitteellä 5015010200.
  • Mobile Payn kautta numeroon 50523. Lisää kommenttikenttään haluamasi tuen saaja:
    o LUONTO (Luonto-Liitto, yleinen varainhankinta)
    o HARMAASUSI (susitoiminta)
    o HAPPI (ilmastotoiminta)
    o HONKA (metsätoiminta)
    o YMPÄRISTÖ (ympäristökasvatus)
  • Soittamalla lahjoitusnumeroomme 0600 10999. Puhelun hinta on 10 € (+ pvm.), josta 9,11 € menee suoraan lahjoitukseen. Puhelun tuotto ohjautuu lasten ja nuorten susi/suurpetotoimintaan.
  • Lähettämällä tekstiviestin, jossa ilmoitat lahjoittamasi summan (5 €, 10 €, 20 €, 30 € tai 40 €) esim. näin: 40 LUONTO numeroon 16588.
  • Liittymällä Luonto-Liiton jäseneksi tai kannatusjäseneksi tai antamalla lahjaksi Luonto-Liiton jäsenyyden.
  • Muistamalla Luonto-Liittoa testamenttilahjoituksella. Tekemällä testamenttilahjoituksen arvokas lahjasi menee kokonaisuudessaan ilman veroja luonnonsuojelutyöhön ja lasten ja nuorten ympäristökasvatukseen. Kysy lisää: toiminnanjohtaja Riku Eskelinen, 050 572 7782, riku.eskelinen(a)luontoliitto.fi.

Rahankeräyslupamme näet klikkaamalla tästä.