Ympäristöaktivismi

Luonto-Liiton Varsinais-Suomen piiri ottaa kantaa ajankohtaisiin ympäristökysymyksiin, osallistuu mielenilmauksiin ja järjestää tempauksia.

Olemme järjestäneet mielenosoituksia, taidetempauksia, kasvisruokakursseja, dokumenttielokuva- ja keskusteluiltoja, tavaranvaihtotapahtumia, kartoittaneet seutumme kuntametsien luontoarvoja ja tehneet suojeluesityksiä, pysäyttäneet arvometsien hakkuita sekä kampanjoineet sosiaalisessa mediassa monenlaisin teemoin.

Mitä kaikkea muuta voisimme tehdä? Tule mukaan tekemään toimintaa kanssamme, niin saat ideasi toteutumaan ja äänesi kuulumaan! Yhdessä olemme enemmän.

Mukaan pääset ottamalla meihin yhteyttä tai saapumalla paikalle seuraavaan tapahtumaan, kokoukseen tai ympäristötoiminnan suunnitteluiltaan. Katso tapahtumakalenterista, mitä on tulossa, ja liity porukkaan!

Ilmastovaikuttamista Turussa

Olemme mukana ilmastoliikkeen toiminnassa Turun seudulla. Meidän kauttamme pääset mukaan vaikuttajien verkostoon ja saat tueksesi järjestömme resurssit.

Turun ilmastotoimijoilla eri järjestöistä ja kansalaisliikkeistä on käytössä yhteinen Telegram-ryhmä tapahtumien ja yhteistyön suunnittelua varten. Pääset ryhmään kertomalla meille mielenkiinnostasi ilmastotoimintaan.

Sosiaalisessa mediassa paikallisesta ilmastotoiminnasta käytetään aihetunnistetta #ilmastoTurku.

Facebookissa kannattaa liittyä Ilmastotoiminta Turku -ryhmään, jossa keskustellaan ja tiedotetaan ilmastovaikuttamiseen liittyvistä asioista.

Lisäksi meillä on Turun ilmastovaikuttajien sähköpostilista, jonka kautta tiedotamme ilmastoaktivismiin liittyvistä tapahtumista. Jos sinulla on tiedotettavaa, kerro siitä meille, niin laitamme viestin eteenpäin. Pääset liittymään listalle ilmoittamalla meille.

Tule mukaan ilmastotoimintaan!

Tsekkaa myös Luonto-Liiton valtakunnallinen Ilmastoryhmä!

Voit lahjoittaa myös

• Suoraan tilillemme FI6215743007100637 viitteellä 5015010200.
  • Mobile Payn kautta numeroon 50523. Lisää kommenttikenttään haluamasi tuen saaja:
    o LUONTO (Luonto-Liitto, yleinen varainhankinta)
    o HARMAASUSI (susitoiminta)
    o HAPPI (ilmastotoiminta)
    o HONKA (metsätoiminta)
    o YMPÄRISTÖ (ympäristökasvatus)
  • Soittamalla lahjoitusnumeroomme 0600 10999. Puhelun hinta on 10 € (+ pvm.), josta 9,11 € menee suoraan lahjoitukseen. Puhelun tuotto ohjautuu lasten ja nuorten susi/suurpetotoimintaan.
  • Lähettämällä tekstiviestin, jossa ilmoitat lahjoittamasi summan (5 €, 10 €, 20 €, 30 € tai 40 €) esim. näin: 40 LUONTO numeroon 16588.
  • Liittymällä Luonto-Liiton jäseneksi tai kannatusjäseneksi tai antamalla lahjaksi Luonto-Liiton jäsenyyden.
  • Muistamalla Luonto-Liittoa testamenttilahjoituksella. Tekemällä testamenttilahjoituksen arvokas lahjasi menee kokonaisuudessaan ilman veroja luonnonsuojelutyöhön ja lasten ja nuorten ympäristökasvatukseen. Kysy lisää: toiminnanjohtaja Riku Eskelinen, 050 572 7782, riku.eskelinen(a)luontoliitto.fi.

Rahankeräyslupamme näet klikkaamalla tästä.