Retket ja luonnonharrastus

Luonto-Liiton Varsinais-Suomen piiri järjestää parhaat retket! Teemme päiväretkiä, viikonloppuretkiä, pidempiä luontomatkoja ja vaelluksia. Järjestämme myös luonnonharrastusleirejä ja -kursseja. Toiminta on suunnattu noin alle 29-vuotiaille nuorille sekä nuorille aikuisille.

Päiväretkiä lähiluontokohteisiin tehdään tavallisesti parin kuukauden välein erilaisilla teemoilla. Viikonloppuretkiä kauempana sijaitseviin kohteisiin, kuten eteläisen Suomen kansallispuistoihin, toteutetaan tavallisesti noin kolmesti tai neljästi vuodessa.

Joka kesä on tapana järjestää myös vähintään yksi pidempikestoinen, noin viikon mittainen retki kauemmas, esimerkiksi Lapin-vaellus tai luontomatka ulkomaankohteeseen.

Retkeily kuuluu ohjelmaan myös nuorten luonnonharrastusleireillä. Lisäksi piiri järjestää luonnonharrastukseen liittyviä kursseja, esimerkiksi luonnossa liikkumisen ja retkeilyn perustaidoista, lajintuntemuksesta ja luonnon antimien hyödyntämisestä ravinnoksi.

Useimmilla retkillä ei vaadita aiempaa retkeilykokemusta tai kummempaa varustusta. Monia retkeilyvarusteita on saatavilla myös lainaksi piiriltä. Retkillämme pyritään painottamaan kiireetöntä luonnon tarkkailua kuntoilukeskeisen suorittamisen sijaan, mikä osaltaan tekee niistä aloittelijaystävällisiä.

Tuemme myös jäsentemme omatoimista luontoharrastusta lainaamalla retkeilyvarusteita varastostamme. Lainaus on jäsenille maksutonta.

Mukaan luonnonharrastustoimintaa, uusia retkiä ja muita juttuja suunnittelemaan ja toteuttamaan pääset ottamalla yhteyttä meihin, saapumalla paikalle seuraavaan suunnittelupalaveriin tai kertomalla meille kiinnostuksestasi jonkin retken tai muun tapahtuman yhteydessä.

Tutustu retkivarustelainaukseemme!

Xxxx

Voit lahjoittaa myös

• Suoraan tilillemme FI6215743007100637 viitteellä 5015010200.
  • Mobile Payn kautta numeroon 50523. Lisää kommenttikenttään haluamasi tuen saaja:
    o LUONTO (Luonto-Liitto, yleinen varainhankinta)
    o HARMAASUSI (susitoiminta)
    o HAPPI (ilmastotoiminta)
    o HONKA (metsätoiminta)
    o YMPÄRISTÖ (ympäristökasvatus)
  • Soittamalla lahjoitusnumeroomme 0600 10999. Puhelun hinta on 10 € (+ pvm.), josta 9,11 € menee suoraan lahjoitukseen. Puhelun tuotto ohjautuu lasten ja nuorten susi/suurpetotoimintaan.
  • Lähettämällä tekstiviestin, jossa ilmoitat lahjoittamasi summan (5 €, 10 €, 20 €, 30 € tai 40 €) esim. näin: 40 LUONTO numeroon 16588.
  • Liittymällä Luonto-Liiton jäseneksi tai kannatusjäseneksi tai antamalla lahjaksi Luonto-Liiton jäsenyyden.
  • Muistamalla Luonto-Liittoa testamenttilahjoituksella. Tekemällä testamenttilahjoituksen arvokas lahjasi menee kokonaisuudessaan ilman veroja luonnonsuojelutyöhön ja lasten ja nuorten ympäristökasvatukseen. Kysy lisää: toiminnanjohtaja Riku Eskelinen, 050 572 7782, riku.eskelinen(a)luontoliitto.fi.

Rahankeräyslupamme näet klikkaamalla tästä.