Tule mukaan

Järjestämme erilaisia retkiä aina pienistä perheretkistä pitkiin vaelluksiin ja pidämme luontoleirejä ja -kerhoja sekä kursseja ja tapahtumia luontoon ja ympäristöön liittyvistä aiheista. Toteutamme ympäristövaikuttamiskampanjoita, järjestämme tempauksia ja mielenosoituksia ja tuemme väkivallatonta ympäristöaktivismia.

Jos haluat vain hengailla luonto- ja ympäristöasioista kiinnostuneiden kanssa, tarttua silloin tällöin pienimuotoiseen järjestö- tai tapahtumanakkiin tai ihan vain tulla kokouksiin juomaan ilmaista kahvia niin nekin ovat vallan tervetulleita tapoja osallistua toimintaamme.

Mukaan vapaaehtoiseksi pääsee ottamalla yhteyttä piirin hallitukseen vaikkapa sähköpostitse tai ilmaisemalla mielenkiintonsa jonkin tapahtuman yhteydessä. Erilaisia kokouksia ja tapaamisia järjestetään noin kuukauden välein ja niihin ovat kaikki tervetulleita. Pienikin teko on vapaaehtoistoiminnassa arvokas.

Toimintaamme ohjaa ja tasa-arvo- ja yhdenvertaisuussuunnitelma. Noudatamme turvallisemman tilan periaatteita, ja olemme julistautuneet Syrjinnästä vapaaksi alueeksi.

Retket ja
luonnonharrastus

Luonto-Liiton Varsinais-Suomen piiri järjestää parhaat retket! Teemme päiväretkiä, viikonloppuretkiä, pidempiä luontomatkoja ja vaelluksia. Järjestämme myös luonnonharrastusleirejä ja -kursseja. Toiminta on suunnattu alle 29-vuotiaille.

Ympäristöaktivismi

Luonto-Liiton Varsinais-Suomen piiri ottaa kantaa ajankohtaisiin ympäristökysymyksiin, osallistuu mielenilmauksiin ja järjestää tempauksia.

Tule mukaan tekemään toimintaa kanssamme, niin saat ideasi toteutumaan ja äänesi kuulumaan! Yhdessä olemme enemmän.

lapset kävelemässä metsässä

Lastentoiminta

Luonto-Liiton Varsinais-Suomen piiri järjestää lapsille ja lapsiperheille suunnattua toimintaa kuten luontokerhoja, retkiä ja leirejä.

Haluaisitko lähteä mukaan suunnittelemaan ja toteuttamaan lapsille tai lapsiperheille suunnattua toimintaa? Olet tervetullut riveihimme!

retkeilijät selaavat lintukirjaa varhaisaamun auringon paisteessa

Koulutukset

Luonto-Liiton Varsinais-Suomen piiri tarjoaa koulutustoimintaa luonto- ja ympäristöasioista kiinnostuneille nuorille.

Vasp on valmis maksamaan jäsentensä koulutusreissut kauemmaksikin. Tiedotamme aktiivisesti tulossa olevista koulutuksista.

luontoliittolaisia kirjoittamassa muistiinpanoja post-it-lapuille

Työ- ja harjoittelupaikat

Luonto-Liiton Varsinais-Suomen piirin toiminta tarjoaa työpaikkoja ja työharjoittelumahdollisuuksia muun muassa ympäristöasioista, luonnonharrastuksesta ja lasten ympäristökasvatuksesta kiinnostuneille.

vanha vene joen rannassa kesäisen vehreässä maisemassa

Liity jäseneksi

Luonto-Liitto on yhteisö, jonka jäsenenä voit löytää paikkasi ympäristöaktivismin kentällä tai oman tapasi harrastaa luontoa, ja voit ohjata myös muita samojen oivallusten äärelle.

Voit lahjoittaa myös

• Suoraan tilillemme FI6215743007100637 viitteellä 5015010200.
  • Mobile Payn kautta numeroon 50523. Lisää kommenttikenttään haluamasi tuen saaja:
    o LUONTO (Luonto-Liitto, yleinen varainhankinta)
    o HARMAASUSI (susitoiminta)
    o HAPPI (ilmastotoiminta)
    o HONKA (metsätoiminta)
    o YMPÄRISTÖ (ympäristökasvatus)
  • Soittamalla lahjoitusnumeroomme 0600 10999. Puhelun hinta on 10 € (+ pvm.), josta 9,11 € menee suoraan lahjoitukseen. Puhelun tuotto ohjautuu lasten ja nuorten susi/suurpetotoimintaan.
  • Lähettämällä tekstiviestin, jossa ilmoitat lahjoittamasi summan (5 €, 10 €, 20 €, 30 € tai 40 €) esim. näin: 40 LUONTO numeroon 16588.
  • Liittymällä Luonto-Liiton jäseneksi tai kannatusjäseneksi tai antamalla lahjaksi Luonto-Liiton jäsenyyden.
  • Muistamalla Luonto-Liittoa testamenttilahjoituksella. Tekemällä testamenttilahjoituksen arvokas lahjasi menee kokonaisuudessaan ilman veroja luonnonsuojelutyöhön ja lasten ja nuorten ympäristökasvatukseen. Kysy lisää: toiminnanjohtaja Riku Eskelinen, 050 572 7782, riku.eskelinen(a)luontoliitto.fi.

Rahankeräyslupamme näet klikkaamalla tästä.