Om oss

Luonto-Liitto är ett politiskt obundet naturskyddsförbund för barn och unga i Finland. Luonto-Liiton Varsinais-Suomen piiri är en av förbundets åtta regionala föreningar och den är verksam i huvudsak i Åboregionen.

Vår verksamhet består av:

•     Aktivism: jippon och evenemang exempelvis filmkvällar, vegetarisk matlagning, demonstrationer och möten för aktivister
  •     Upplevelser i naturen för ungdomar (15-29 år): läger, utflykter och kurser där man lär sig om vandring och om att upptäcka olika djur- och växtarter
  •     Upplevelser i naturen för barn och småbarnsfamiljer: utflykter, läger, naturskolor etc.
  •     Utbildning: korta kurser i miljöfrågor, biologi, vandring och arbete med barn
  •     Möten och pappersarbete

Du hittar kommande evenemang här. Informationen är på finska och i några evenemang finns det också sammandrag på engelska.

Vårt arbetsspråk är finska. Om du vill delta i naturskyddsarbete på svenska, bekanta dig med Natur och Miljö.

Voit lahjoittaa myös

• Suoraan tilillemme FI6215743007100637 viitteellä 5015010200.
  • Mobile Payn kautta numeroon 50523. Lisää kommenttikenttään haluamasi tuen saaja:
    o LUONTO (Luonto-Liitto, yleinen varainhankinta)
    o HARMAASUSI (susitoiminta)
    o HAPPI (ilmastotoiminta)
    o HONKA (metsätoiminta)
    o YMPÄRISTÖ (ympäristökasvatus)
  • Soittamalla lahjoitusnumeroomme 0600 10999. Puhelun hinta on 10 € (+ pvm.), josta 9,11 € menee suoraan lahjoitukseen. Puhelun tuotto ohjautuu lasten ja nuorten susi/suurpetotoimintaan.
  • Lähettämällä tekstiviestin, jossa ilmoitat lahjoittamasi summan (5 €, 10 €, 20 €, 30 € tai 40 €) esim. näin: 40 LUONTO numeroon 16588.
  • Liittymällä Luonto-Liiton jäseneksi tai kannatusjäseneksi tai antamalla lahjaksi Luonto-Liiton jäsenyyden.
  • Muistamalla Luonto-Liittoa testamenttilahjoituksella. Tekemällä testamenttilahjoituksen arvokas lahjasi menee kokonaisuudessaan ilman veroja luonnonsuojelutyöhön ja lasten ja nuorten ympäristökasvatukseen. Kysy lisää: toiminnanjohtaja Riku Eskelinen, 050 572 7782, riku.eskelinen(a)luontoliitto.fi.

Rahankeräyslupamme näet klikkaamalla tästä.