About us

The Finnish Nature League, Luonto-Liitto, is a nation-wide non-governmental nature and environmental protection organization for children and the youth.

The Nature League’s Southwest Finland District, Luonto-Liiton Varsinais-Suomen piiri (VASP), is one of the eight regional associations of the nation-wide organization. Most of our activities are located in Turku and the regions nearby.

Our activities include:

• Environmental activism and policy work: campaigns, courses on environmental themes, document movie nights, activist meetings, demonstrations and other events.
  • Outdoor activities for young people (between 15 and 29 years of age): hiking trips, excursions, nature camps, courses on hiking skills and biological themes etc.
  • Outdoor activities for children, and for families with small children: afternoon nature clubs, hiking trips, nature camps etc.
  • Education: short courses on environmental and biological themes, on environmental education, on hiking skills etc.
  • Association work: society meetings, paperwork on association burocracy and more.

Upcoming events: see our event calendar.

There’s an English translation of the even outline, when the event might be interesting and is suitable for exhcange students and other international people.

Voit lahjoittaa myös

• Suoraan tilillemme FI6215743007100637 viitteellä 5015010200.
  • Mobile Payn kautta numeroon 50523. Lisää kommenttikenttään haluamasi tuen saaja:
    o LUONTO (Luonto-Liitto, yleinen varainhankinta)
    o HARMAASUSI (susitoiminta)
    o HAPPI (ilmastotoiminta)
    o HONKA (metsätoiminta)
    o YMPÄRISTÖ (ympäristökasvatus)
  • Soittamalla lahjoitusnumeroomme 0600 10999. Puhelun hinta on 10 € (+ pvm.), josta 9,11 € menee suoraan lahjoitukseen. Puhelun tuotto ohjautuu lasten ja nuorten susi/suurpetotoimintaan.
  • Lähettämällä tekstiviestin, jossa ilmoitat lahjoittamasi summan (5 €, 10 €, 20 €, 30 € tai 40 €) esim. näin: 40 LUONTO numeroon 16588.
  • Liittymällä Luonto-Liiton jäseneksi tai kannatusjäseneksi tai antamalla lahjaksi Luonto-Liiton jäsenyyden.
  • Muistamalla Luonto-Liittoa testamenttilahjoituksella. Tekemällä testamenttilahjoituksen arvokas lahjasi menee kokonaisuudessaan ilman veroja luonnonsuojelutyöhön ja lasten ja nuorten ympäristökasvatukseen. Kysy lisää: toiminnanjohtaja Riku Eskelinen, 050 572 7782, riku.eskelinen(a)luontoliitto.fi.

Rahankeräyslupamme näet klikkaamalla tästä.