Yhdenvertaisuus

Toimintaamme ohjaa ja tasa-arvo- ja yhdenvertaisuussuunnitelma. Noudatamme turvallisemman tilan periaatteita. Yhdistyksemme on Syrjinnästä vapaa alue.

Turvallisemman tilan periaatteet

Ole avoin. Kohtaa uudet aiheet ja henkilöt ennakkoluulottomasti. Ota vastaantulevat tilanteet mahdollisuuksina oppia uutta ja kehittyä.

Kunnioita. Anna toisille tilaa, kiinnitä huomiota sanavalintoihisi ja muista tapahtumien osallistujien moninaisuus.

Oleta moninaisuutta. Kunnioita jokaisen itsemäärittelyoikeutta, äläkä tee oletuksia esimerkiksi toisen taustasta, terveydentilasta, seksuaalisuudesta, sukupuolesta tai perhesuhteista.

Puutu. Mikäli todistat häirintää tai muuta epäasiallista kohtelua, älä jää sivustakatsojaksi.

Kannusta. Ota vastuuta myös muiden osallistujien kokemuksesta. Kuuntele ja kannusta.

Rentoudu. Erehtyminen ja kysyminen on hyväksyttävää.

Syrjinnästä vapaa

”Syrjinnästä vapaa alue -merkki kertoo, että organisaatiossa halutaan suhtautua syrjintään ja yhdenvertaisuuteen vakavasti. Merkki on vain pieni ele, mutta se voi auttaa syrjintään liittyvien kysymysten esille nostamisessa.”

Lue lisää: yhdenvertaisuus.fi

Esteettömyys

Pyrimme ilmoittamaan tapahtumatiedoissamme tapahtumapaikkojen ja -järjestelyjen esteettömyydestä. Meillä on kuitenkin kehitettävää esteettömyyden huomioimisessa. Sen kehittäminen on osa Luonto-Liiton uutta strategiaa.

Miten voisimme edistää esteettömyyttä toiminnassamme? Otamme mielellämme vastaan palautetta. Ota yhteyttä.

Voit lahjoittaa myös

• Suoraan tilillemme FI6215743007100637 viitteellä 5015010200.
  • Mobile Payn kautta numeroon 50523. Lisää kommenttikenttään haluamasi tuen saaja:
    o LUONTO (Luonto-Liitto, yleinen varainhankinta)
    o HARMAASUSI (susitoiminta)
    o HAPPI (ilmastotoiminta)
    o HONKA (metsätoiminta)
    o YMPÄRISTÖ (ympäristökasvatus)
  • Soittamalla lahjoitusnumeroomme 0600 10999. Puhelun hinta on 10 € (+ pvm.), josta 9,11 € menee suoraan lahjoitukseen. Puhelun tuotto ohjautuu lasten ja nuorten susi/suurpetotoimintaan.
  • Lähettämällä tekstiviestin, jossa ilmoitat lahjoittamasi summan (5 €, 10 €, 20 €, 30 € tai 40 €) esim. näin: 40 LUONTO numeroon 16588.
  • Liittymällä Luonto-Liiton jäseneksi tai kannatusjäseneksi tai antamalla lahjaksi Luonto-Liiton jäsenyyden.
  • Muistamalla Luonto-Liittoa testamenttilahjoituksella. Tekemällä testamenttilahjoituksen arvokas lahjasi menee kokonaisuudessaan ilman veroja luonnonsuojelutyöhön ja lasten ja nuorten ympäristökasvatukseen. Kysy lisää: toiminnanjohtaja Riku Eskelinen, 050 572 7782, riku.eskelinen(a)luontoliitto.fi.

Rahankeräyslupamme näet klikkaamalla tästä.