Tietoja leireistämme

Luonto-Liiton leireillä luonto tarjoaa sekä ympäristön että sisältöä leiriohjelmaan. Lastenleireillä ohjelmassa on retkeilyä metsän uumeniin, kasvien, lintujen ja pikkuötököiden tutkailua, taiteilua luonnonmateriaaleista, leikkejä, uimista, saunomista, seikkailuja ja herkuttelua iltanuotiolla. Nuortenleireillä tehdään lisäksi pidempiä retkiä, harjoitellaan erätaitoja sekä pohditaan ympäristökysymyksiä.

Leirejä järjestetään niin lapsille, nuorille kuin perheillekin. Leirit ovat usein joko viisipäiväisiä viikkoleirejä tai erimittaisia päiväleirejä, joilla leiriohjelmaa on päivisin muutaman tunnin ajan. Lastenleirit on suunnattu 7-11-vuotiaille ja nuortenleirit 12-15-vuotiaille osallistujille. Kaikkia leirejä ei välttämättä järjestetä joka vuosi, ja tältä sivulta löytääkin ajankohtaiset tiedot järjestettävistä leireistä sekä niiden ajankohdista ja paikoista.

Viikkoleireillä yövytään teltoissa ja ohjelman lisäksi päiviin kuuluu paljon leirielämää: yhteisiä sauna- ja uintihetkiä, vapaa-aikaa ja mahdollisuutta osallistua leirin eri toimintoihin kuten saunanlämmitykseen ja kokkailuun. Päiväleireillä ohjelma ajoittuu yleensä klo 9-15 välille, ja tällöin leiriläiset yöpyvät kotonaan. Kaikilla leireillä tarjotaan maittavaa ja täyttävää kasvisruokaa ja myös nautitaan erilaisista leiriherkuista.

Lasten- ja nuortenleirien hinta on Luonto-Liiton jäsenille 110e ja muille 140e. Norppaleirin hinta on 50e/70e, ja päiväleirin hinta on 90e/120e. Hinta sisältää ruuat, vakuutuksen ja ohjelman. Karhonsaaren ja Kolin leireillä majoitus on teltoissa, ruokailua varten ja sateen varalta on käytettävissä myös sisätilat. 5 vrk ennen leirin aloitusta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista perimme 50% peruutusmaksun leirin hinnasta.

Tilaa Saka:n uutiskirje

Voit lahjoittaa myös

• Suoraan tilillemme FI6215743007100637 viitteellä 5015010200.
  • Mobile Payn kautta numeroon 50523. Lisää kommenttikenttään haluamasi tuen saaja:
    o LUONTO (Luonto-Liitto, yleinen varainhankinta)
    o HARMAASUSI (susitoiminta)
    o HAPPI (ilmastotoiminta)
    o HONKA (metsätoiminta)
    o YMPÄRISTÖ (ympäristökasvatus)
  • Soittamalla lahjoitusnumeroomme 0600 10999. Puhelun hinta on 10 € (+ pvm.), josta 9,11 € menee suoraan lahjoitukseen. Puhelun tuotto ohjautuu lasten ja nuorten susi/suurpetotoimintaan.
  • Lähettämällä tekstiviestin, jossa ilmoitat lahjoittamasi summan (5 €, 10 €, 20 €, 30 € tai 40 €) esim. näin: 40 LUONTO numeroon 16588.
  • Liittymällä Luonto-Liiton jäseneksi tai kannatusjäseneksi tai antamalla lahjaksi Luonto-Liiton jäsenyyden.
  • Muistamalla Luonto-Liittoa testamenttilahjoituksella. Tekemällä testamenttilahjoituksen arvokas lahjasi menee kokonaisuudessaan ilman veroja luonnonsuojelutyöhön ja lasten ja nuorten ympäristökasvatukseen. Kysy lisää: toiminnanjohtaja Riku Eskelinen, 050 572 7782, riku.eskelinen(a)luontoliitto.fi.

Rahankeräyslupamme näet klikkaamalla tästä.