Leirit

Luonto-Liiton leireillä luonto tarjoaa sekä ympäristön että sisältöä leiriohjelmaan. Lastenleireillä ohjelmassa on retkeilyä metsän uumeniin, kasvien, lintujen ja pikkuötököiden tutkailua, taiteilua luonnonmateriaaleista, leikkejä, uimista, saunomista, seikkailuja ja herkuttelua iltanuotiolla. Nuortenleireillä tehdään lisäksi pidempiä retkiä, harjoitellaan erätaitoja sekä pohditaan ympäristökysymyksiä.

Leirejä järjestetään niin lapsille, nuorille kuin perheillekin. Leirit ovat usein joko viisipäiväisiä viikkoleirejä tai erimittaisia päiväleirejä, joilla leiriohjelmaa on päivisin muutaman tunnin ajan. Lastenleirit on suunnattu 7–11-vuotiaille ja nuortenleirit 12–15 -vuotiaille osallistujille. Kaikkia leirejä ei välttämättä järjestetä joka vuosi, ja tältä sivulta löytääkin ajankohtaiset tiedot järjestettävistä leireistä sekä niiden ajankohdista ja paikoista.

Viikkoleireillä yövytään teltoissa ja ohjelman lisäksi päiviin kuuluu paljon leirielämää: yhteisiä sauna- ja uintihetkiä, vapaa-aikaa ja mahdollisuutta osallistua leirin eri toimintoihin kuten saunanlämmitykseen ja kokkailuun. Päiväleireillä ohjelma ajoittuu yleensä klo 9–15 välille, ja tällöin leiriläiset yöpyvät kotonaan. Kaikilla leireillä tarjotaan maittavaa ja täyttävää kasvisruokaa ja myös nautitaan erilaisista leiriherkuista.

Lasten- ja nuortenleirien hinta on Luonto-Liiton jäsenille 110 € ja muille 140 €. Norppaleirin hinta on 50 € / 70 €, ja päiväleirin hinta on 90 € / 120 €. Hinta sisältää ruuat, vakuutuksen ja ohjelman. Karhonsaaren ja Kolin leireillä majoitus on teltoissa, ruokailua varten ja sateen varalta on käytettävissä myös sisätilat. 5 vuorokautta ennen leirin aloitusta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista perimme peruutusmaksuna 50 % leirin hinnasta.

Leiripaikka

Karhonsaari on Kuopion lähellä sijaitseva vehreä luonnonsuojelu- ja virkistyskäytössä oleva saari. Leirin tukikohtana on kaksi Savo-Karjalan Luonto-Liiton satavuotiasta huvilaa rantasaunoineen. Kallavesi, saaren villiintynyt arboretum ja luonnonsuojelualueiden mäntykankaat tarjoavat loistavat puitteet luontoleirien seikkailuille.

Norppaleiri on tarkoitettu ensisijaisesti Saimaan alueella asuville ja mökkeileville lapsille. Leirillä tutustutaan saimaannorpan elämään ja elinympäristöön. Lisäksi leirillä liikutaan vesillä, retkeillään, tutkaillaan luontoa, leikitään, taiteillaan, uidaan ja saunotaan, iltanuotiolla herkuttelua unohtamatta! Leiri järjestetään Savonlinnan Turponsaaressa.

Voit lahjoittaa myös

• Suoraan tilillemme FI6215743007100637 viitteellä 5015010200.
  • Mobile Payn kautta numeroon 50523. Lisää kommenttikenttään haluamasi tuen saaja:
    o LUONTO (Luonto-Liitto, yleinen varainhankinta)
    o HARMAASUSI (susitoiminta)
    o HAPPI (ilmastotoiminta)
    o HONKA (metsätoiminta)
    o YMPÄRISTÖ (ympäristökasvatus)
  • Soittamalla lahjoitusnumeroomme 0600 10999. Puhelun hinta on 10 € (+ pvm.), josta 9,11 € menee suoraan lahjoitukseen. Puhelun tuotto ohjautuu lasten ja nuorten susi/suurpetotoimintaan.
  • Lähettämällä tekstiviestin, jossa ilmoitat lahjoittamasi summan (5 €, 10 €, 20 €, 30 € tai 40 €) esim. näin: 40 LUONTO numeroon 16588.
  • Liittymällä Luonto-Liiton jäseneksi tai kannatusjäseneksi tai antamalla lahjaksi Luonto-Liiton jäsenyyden.
  • Muistamalla Luonto-Liittoa testamenttilahjoituksella. Tekemällä testamenttilahjoituksen arvokas lahjasi menee kokonaisuudessaan ilman veroja luonnonsuojelutyöhön ja lasten ja nuorten ympäristökasvatukseen. Kysy lisää: toiminnanjohtaja Riku Eskelinen, 050 572 7782, riku.eskelinen(a)luontoliitto.fi.

Rahankeräyslupamme näet klikkaamalla tästä.