Ympäristövaikuttaminen

Ympäristöpoliittinen toiminta on keskeinen osa piirin toimintaa. Tiedotamme Pohjois-Suomea koskevista ympäristöaiheista ja otamme kantaa niihin.

Oulun seudun lähiluonto on ollut Possun ydinaluetta ympäristövaikuttamisessa. Sen lisäksi piirimme toimijat seuraavat tiiviisti muun muassa Kainuun vanhojen metsien tilaa. Possu on osallistunut myös Sanginjoella sijaitsevan Luonnonperintösäätiön Kuovisuon ostamiseen.

Possulaiset ovat toimineet aktiivisesti Sanginjoen metsien suojelun puolesta sekä puolustaneet myös kaupunkiluonnon monimuotoisuutta ja saavutettavuutta. Suunnitelmissamme olisi järjestää retkiä Oulun seudun luontokohteisiin ja mahdollistaa myönteiset luontokokemukset kaikenikäisille ja -tasoisille ympäristömme monimuotoisuudesta kiinnostuneille. Toiminnassamme on otettu huomioon myös mahdollisuus retkeillä koko perheen voimin.

Olemme pitäneet kahvilapäiviä, joiden tuotto on käytetty muun muassa lähimetsien puolesta tehtävään toimintaan ja ympäristökasvatukseen. Kahviloiden yhteydessä on voinut myös tutustua lähiluontomme aarteisiin muun muassa Sanginjoki-valokuvanäyttelyn keinoin ja luontopolkuja kiertämällä.

Lisäksi olemme mukana ajankohtaisissa valtakunnallisissa teemapäivissä, kuten Älä osta mitään –päivään ja ilmastolakkoihin sekä -marsseihin. Piirin toimijat puuhastelevat mm. energia-, metsä- ja petoasioiden kimpussa. Jos jonkun asian puolesta tarvitsisi tempaista tai arvokasta luontoa on uhattuna, ole yhteydessä!

Voit lahjoittaa myös

• Suoraan tilillemme FI6215743007100637 viitteellä 5015010200.
  • Mobile Payn kautta numeroon 50523. Lisää kommenttikenttään haluamasi tuen saaja:
    o LUONTO (Luonto-Liitto, yleinen varainhankinta)
    o HARMAASUSI (susitoiminta)
    o HAPPI (ilmastotoiminta)
    o HONKA (metsätoiminta)
    o YMPÄRISTÖ (ympäristökasvatus)
  • Soittamalla lahjoitusnumeroomme 0600 10999. Puhelun hinta on 10 € (+ pvm.), josta 9,11 € menee suoraan lahjoitukseen. Puhelun tuotto ohjautuu lasten ja nuorten susi/suurpetotoimintaan.
  • Lähettämällä tekstiviestin, jossa ilmoitat lahjoittamasi summan (5 €, 10 €, 20 €, 30 € tai 40 €) esim. näin: 40 LUONTO numeroon 16588.
  • Liittymällä Luonto-Liiton jäseneksi tai kannatusjäseneksi tai antamalla lahjaksi Luonto-Liiton jäsenyyden.
  • Muistamalla Luonto-Liittoa testamenttilahjoituksella. Tekemällä testamenttilahjoituksen arvokas lahjasi menee kokonaisuudessaan ilman veroja luonnonsuojelutyöhön ja lasten ja nuorten ympäristökasvatukseen. Kysy lisää: toiminnanjohtaja Riku Eskelinen, 050 572 7782, riku.eskelinen(a)luontoliitto.fi.

Rahankeräyslupamme näet klikkaamalla tästä.