Toiminta

Possun toiminnan keskiössä on luonnonläheinen lasten ja nuorten toiminta. Välillä touhuillaan myös koko perheen voimin, esimerkiksi joulukahvilan askartelupisteillä. Toimintamme tarkoitus on tarjota luontoon liittyviä elämyksiä ja eväitä päätöksentekoon, jotta lapsista ja nuorista kasvaisi ympäristötietoisia ja luonnon itseisarvon ymmärtäviä aikuisia.

Jos luonnossa touhuaminen, siitä oppiminen ja sen monimuotoisuuden ja kauneuden suojeleminen ovat lähellä sydäntäsi, Possun aktiivien seura olisi sinulle varmasti mieleen. Yhdessä tekemällä voimme muuttaa asioita ja tarjota hienolle lajistollemme ääni, niin että myös jälkipolvet saisivat nauttia monimuotoisesta luonnosta ja sen ihmeistä.

Possu tarjoaa myös luonto- ja ympäristöaiheista kiinnostuneille nuorille koulutuksia. Koulutamme uusia luontokerho- ja leiriohjaajia vuosittain. Ilmoitamme tulevista koulutuksista ajankohtaista-osiossa.

Lasten toiminta

Possun toiminnan keskiössä on lasten luontosuhteen muodostumisen kehittäminen positiivisten kokemusten kautta.

Järjestämme lapsille ja lapsiperheille suunnattuja kerhoja, leirejä ja retkiä.

Nuorten toiminta

Nuorten järjestönä kaikki Possun toiminta on nuorten itsensä suunnittelemaa ja toteuttamaa.

Nuorten toimintaamme kuuluvat retket, leirit ja kerhot.‎
‎‏‏‎ ‎

Luontoharrastus

Järjestämme retkiä, vaelluksia ja lajidemoja ympäri Pohjois-Suomen. Tarjoamme esimerkiksi suosittuja linturetkiä, lintuäänidemoja ja syksyisin järjestämme koko perheen sieniretkiä.

Mukaan voi tulla matalalla kynnyksellä, eikä alkuun tarvitse mitään erityisiä varusteita.

Järjestötoiminta

Luonto-Liiton Pohjois-Suomen piiri eli Possu on rekisteröity yhdistys, jonka toiminnasta vastaa hallitus. Hallituksen jäsenet valitaan vuosittain yksivuotiskaudelle syyskokouksessa.

Mikäli olet innokas, ympäristöasiat ovat sinulle tärkeitä ja järjestötoiminta kiinnostaa, tervetuloa mukaan antoisaan järjestötoimintaan!

Työ- ja harjoittelupaikat

Ympäristö-vaikuttaminen

Ympäristöpoliittinen toiminta on keskeinen osa piirin toimintaa. Tiedotamme Pohjois-Suomea koskevista ympäristöaiheista ja otamme kantaa niihin.

‎‏‏‎ ‎

Voit lahjoittaa myös

• Suoraan tilillemme FI6215743007100637 viitteellä 5015010200.
  • Mobile Payn kautta numeroon 50523. Lisää kommenttikenttään haluamasi tuen saaja:
    o LUONTO (Luonto-Liitto, yleinen varainhankinta)
    o HARMAASUSI (susitoiminta)
    o HAPPI (ilmastotoiminta)
    o HONKA (metsätoiminta)
    o YMPÄRISTÖ (ympäristökasvatus)
  • Soittamalla lahjoitusnumeroomme 0600 10999. Puhelun hinta on 10 € (+ pvm.), josta 9,11 € menee suoraan lahjoitukseen. Puhelun tuotto ohjautuu lasten ja nuorten susi/suurpetotoimintaan.
  • Lähettämällä tekstiviestin, jossa ilmoitat lahjoittamasi summan (5 €, 10 €, 20 €, 30 € tai 40 €) esim. näin: 40 LUONTO numeroon 16588.
  • Liittymällä Luonto-Liiton jäseneksi tai kannatusjäseneksi tai antamalla lahjaksi Luonto-Liiton jäsenyyden.
  • Muistamalla Luonto-Liittoa testamenttilahjoituksella. Tekemällä testamenttilahjoituksen arvokas lahjasi menee kokonaisuudessaan ilman veroja luonnonsuojelutyöhön ja lasten ja nuorten ympäristökasvatukseen. Kysy lisää: toiminnanjohtaja Riku Eskelinen, 050 572 7782, riku.eskelinen(a)luontoliitto.fi.

Rahankeräyslupamme näet klikkaamalla tästä.