Retket

Retkien tavoitteena on lisätä luonnontuntemusta, painottaa luonnon monimuotoisuuden tärkeyttä ja tarjota omakohtaisia luontokokemuksia vastuullisen ympäristösuhteen muodostamisen tueksi.

Retkiä järjestetään kaikkina vuodenaikoina, ja retkikohteet valikoituvat osallistujien toiveiden mukaisesti. Kessun retket ovat kaikille avoimia ja yleensä maksuttomia.

Retkien pituus vaihtelee muutaman tunnin lähimetsäretkistä koko päivän kestäviin retkiin. Myös pidempiä retkiä voidaan suunnitella ja järjestää. Lähdetään yhdessä tutkimaan Keski-Suomen luontoa!

Kessu järjestää vuosittain mm. perinteisen Pimeäretken Jyväskylässä. Löydät kaikki retkemme ajankohtineen kalenterista.

Tällä hetkellä etsimme Keski-Suomen alueelle uusia innokkaita kerhonohjaajia. Kerhon järjestämiseen saat vapaat kädet ja Luonto-Liiton ja Kessun tuen. Kerho-ohjaajille maksetaan myös palkkaa. Jos kiinnostuit, ota meihin yhteyttä: kessu@luontoliitto.fi

Voit lahjoittaa myös

• Suoraan tilillemme FI6215743007100637 viitteellä 5015010200.
  • Mobile Payn kautta numeroon 50523. Lisää kommenttikenttään haluamasi tuen saaja:
    o LUONTO (Luonto-Liitto, yleinen varainhankinta)
    o HARMAASUSI (susitoiminta)
    o HAPPI (ilmastotoiminta)
    o HONKA (metsätoiminta)
    o YMPÄRISTÖ (ympäristökasvatus)
  • Soittamalla lahjoitusnumeroomme 0600 10999. Puhelun hinta on 10 € (+ pvm.), josta 9,11 € menee suoraan lahjoitukseen. Puhelun tuotto ohjautuu lasten ja nuorten susi/suurpetotoimintaan.
  • Lähettämällä tekstiviestin, jossa ilmoitat lahjoittamasi summan (5 €, 10 €, 20 €, 30 € tai 40 €) esim. näin: 40 LUONTO numeroon 16588.
  • Liittymällä Luonto-Liiton jäseneksi tai kannatusjäseneksi tai antamalla lahjaksi Luonto-Liiton jäsenyyden.
  • Muistamalla Luonto-Liittoa testamenttilahjoituksella. Tekemällä testamenttilahjoituksen arvokas lahjasi menee kokonaisuudessaan ilman veroja luonnonsuojelutyöhön ja lasten ja nuorten ympäristökasvatukseen. Kysy lisää: toiminnanjohtaja Riku Eskelinen, 050 572 7782, riku.eskelinen(a)luontoliitto.fi.

Rahankeräyslupamme näet klikkaamalla tästä.