Kurssit

Tule oppimaan uutta tai jakamaan omaa osaamistasi! Osallistu vuosittain järjestettävälle leirin- ja kerhonohjaajakurssille, ja voit hakea sen jälkeen ohjaustehtäviin. Kursseja järjestetään mahdollisuuksien mukaan myös mm. vaellus-, villiyrtti- ja ympäristökasvatusteemoilla. Kurssit tarvitsevat toteutuakseen osaavia ohjaajia, joten jos sinulla olisi sopivia taitoja jaettavaksi, laita rohkeasti viestiä!

Leirin- ja kerhonohjaajakurssi 17.-19.2.2023

Kiinnostaako ohjaustyö lasten ja nuorten parissa? Haluaisitko olla mukana tekemässä ikimuistoisia luontoleirejä ja -kerhoja lapsille, nuorille ja perheille? Tule mukaan leirin- ja kerhonohjaajakoulutukseen!

Koulutuksessa käydään läpi ympäristökasvatuksen perusteita ja päästään suunnittelemaan luontoleirin ja -kerhon ohjelmia käytännön harjoitusten avulla. Kurssin aikana opitaan ottamaan huomioon erilaisia turvallisuuskysymyksiä ja mahdollisia ongelmatilanteita. Koulutus antaa työkaluja oman ohjaajuuteen, käytännönläheisiä vinkkejä ja menetelmiä, joiden avulla pääset rakentamaan luontoleirien ja -kerhojen ohjelmaa eri kohderyhmille. Koulutus antaa valmiudet toimia ohjaajana kaikilla Luonto-Liiton leireillä ja kerhoissa.

Kurssi alkaa perjantaina 17.2. klo 18 ja loppuu sunnuntaina 19.2. klo 16.

Kurssipaikkana toimii Vahderpään vapaa-aikakeskus Kangasalla. Kuljemme paikan päälle mahdollisuuksien mukaan kimppakyydein. Perjantaina Tampereelta 16.30 lähtevällä bussilla pääsee 1 km päähän vapaa-aikakeskuksesta. Sunnuntaina voimme tarvittaessa viedä kurssilaisia lähimmälle bussipysäkille 9 km päähän.

Hinta 60 e / 50 e (alennettu hinta Luonto-Liiton jäsenille). Hinta sisältää koulutuksen lisäksi ruuat ja yhteismajoituksen neljän/kuuden hengen huoneissa.

Ilmoittaudu kurssille 5.2. mennessä tästä.

Voit lahjoittaa myös

• Suoraan tilillemme FI6215743007100637 viitteellä 5015010200.
  • Mobile Payn kautta numeroon 50523. Lisää kommenttikenttään haluamasi tuen saaja:
    o LUONTO (Luonto-Liitto, yleinen varainhankinta)
    o HARMAASUSI (susitoiminta)
    o HAPPI (ilmastotoiminta)
    o HONKA (metsätoiminta)
    o YMPÄRISTÖ (ympäristökasvatus)
  • Soittamalla lahjoitusnumeroomme 0600 10999. Puhelun hinta on 10 € (+ pvm.), josta 9,11 € menee suoraan lahjoitukseen. Puhelun tuotto ohjautuu:
    lasten ja nuorten metsätoimintaan tammi – maaliskuussa
    lasten ja nuorten ilmastotoimintaan huhti – kesäkuussa
    lasten ja nuorten itämeritoimintaan heinä – syyskuussa
    lasten ja nuorten susi/suurpetotoimintaan loka – joulukuussa
  • Liittymällä Luonto-Liiton jäseneksi tai kannatusjäseneksi tai antamalla lahjaksi Luonto-Liiton jäsenyyden.
  • Muistamalla Luonto-Liittoa testamenttilahjoituksella. Tekemällä testamenttilahjoituksen arvokas lahjasi menee kokonaisuudessaan ilman veroja luonnonsuojelutyöhön ja lasten ja nuorten ympäristökasvatukseen. Kysy lisää: toiminnanjohtaja Riku Eskelinen, 050 572 7782, riku.eskelinen(a)luontoliitto.fi.

Rahankeräyslupamme näet klikkaamalla tästä.