Kerhot

Hei alakoululainen, tule mukaan luontokerhoon!

Kerhojen monipuolinen ohjelma pitää sisällään monenmoista tekemistä. Kerhoissa pääsee tutkimaan, aistimaan ja havainnoimaan luontoa monin eri tavoin!

Ulkoilu, askartelu ja leikit kuuluvat myös olennaisena osana kerhojen sisältöön.

Kaikki kerhot on suunnattu 1.–6. luokkalaisille ja ne ovat maksuttomia. Mukaasi tarvitset vain ulkokerroille sopivan säänmukaisen varustuksen ja repullisen reipasta mieltä!

Ilmoittautuminen kerhoihin tällä lomakkeella.

Syksyn 2022 kerhot

Luontokerho Tahmelassa

Yhteistyössä Tahmelan huvilan kanssa pidettävä luontokerho kokoontuu Tahmelan huvilalla ja lähiympäristössä.

Kerho kokoontuu maanantaisin 5.9.-12.12. klo 17-18.30.

Kerho jatkuu kevätkaudella  9.1.-15.5.2023

Luontokerho Lentävänniemessä

Yhteistyössä Kansalaistalo Mansikkapaikan kanssa pidettävä luontokerho kokoontuu Mansikkapaikassa ja lähiympäristössä.

Kerho kokoontuu torstaisin 8.9.-8.12. klo 17-18.30.

Kerho jatkuu kevätkaudella 12.1.-11.5.2023

Luontokerho Ahlmanilla

Yhteistyössä Ahlmanin ammatti- ja aikuisopiston kanssa pidettävä luontokerho kokoontuu Ahlmanin koululla ja lähiympäristössä.

Kerho kokoontuu joka toinen torstai 15.9.-8.12. klo 17-18.30.

Kerhopäivät syyslukukaudella ovat:

15.9. / 29.9. / 13.10. / 27.10. / 10.11. / 24.11. / 8.12.

Kerho jatkuu tammikuussa 12.1. alkaen.

Luontokerho Mouhijärvellä

Kokoontuu Mouhijärven yhteiskoululla ja lähiympäristössä.

Kerho kokoontuu joka toinen keskiviikko 14.9.-7.12. klo 18-19.30.

Kerhopäivät syyslukukaudella ovat:

14.9. / 28.9. / 12.10. / 26.10. / 9.11. / 23.11. / 7.12.

Luontokerho Orivedellä

Kokoontuu Hirsilän kylätalolla ja lähiympäristössä.

Kerho kokoontuu kevätkaudella 11.1. alkaen joka toinen keskiviikko klo 17-18.30.

Perheluontokerho Lahdessa

3-6 vuotiaille lapsille sekä heidän perheenjäsenilleen suunnattu retkikerho.

Kerhokerrat ovat itsenäisiä ja jokaiselle retkelle voi ilmoittautua erikseen. Maksuttomat retket järjestetään Lahden kaupungin puisto- ja metsäalueilla pääsääntöisesti lauantaisin klo 10:30-12:00.

Perheluontokerhon retkillä tutustutaan lähiympäristön luontokohteisiin yhdessä ohjaajien ja muiden perheiden kanssa. Retkillä kuljetaan 1-3 km matka kohteesta riippuen. Matkalla tutkitaan luontoa, leikitään ja ihmetellään. Tärkeäksi osaksi retkiä on muodostunut evästauko luonnon helmassa, joten pakkaathan mukaan säänmukaisen vaatetuksen lisäksi retkieväät. Aikataulu on joustava ja etenemme lasten jaksamisen mukaan.

Perheluontokerhon retkistä tiedotetaan facebook-ryhmässä Lahden Perheluontokerho. Järjestäjinä Lahden kaupunki ja Luonto-Liitto.

Lisätietoja Lahden Perheluontokerhosta saat:

Emma Marjamäki

Ympäristökasvattaja

emma.marjamaki@lahti.fi

Voit lahjoittaa myös

• Suoraan tilillemme FI6215743007100637 viitteellä 5015010200.
  • Mobile Payn kautta numeroon 50523. Lisää kommenttikenttään haluamasi tuen saaja:
    o LUONTO (Luonto-Liitto, yleinen varainhankinta)
    o HARMAASUSI (susitoiminta)
    o HAPPI (ilmastotoiminta)
    o HONKA (metsätoiminta)
    o YMPÄRISTÖ (ympäristökasvatus)
  • Soittamalla lahjoitusnumeroomme 0600 10999. Puhelun hinta on 10 € (+ pvm.), josta 9,11 € menee suoraan lahjoitukseen. Puhelun tuotto ohjautuu lasten ja nuorten susi/suurpetotoimintaan.
  • Lähettämällä tekstiviestin, jossa ilmoitat lahjoittamasi summan (5 €, 10 €, 20 €, 30 € tai 40 €) esim. näin: 40 LUONTO numeroon 16588.
  • Liittymällä Luonto-Liiton jäseneksi tai kannatusjäseneksi tai antamalla lahjaksi Luonto-Liiton jäsenyyden.
  • Muistamalla Luonto-Liittoa testamenttilahjoituksella. Tekemällä testamenttilahjoituksen arvokas lahjasi menee kokonaisuudessaan ilman veroja luonnonsuojelutyöhön ja lasten ja nuorten ympäristökasvatukseen. Kysy lisää: toiminnanjohtaja Riku Eskelinen, 050 572 7782, riku.eskelinen(a)luontoliitto.fi.

Rahankeräyslupamme näet klikkaamalla tästä.