Töihin tai työharjoitteluun

Haluaisitko tehdä työtä, jolla on merkitys?

Toimintamme tarjoaa vapaaehtoistyön lisäksi lyhytaikaisia työmahdollisuuksia ympäri vuoden sekä harjoittelumahdollisuuksia opiskelijoille. Leirit, kerhot, retket ja kurssit tarvitsevat innostavia ja luonto- ja ympäristöasioista kiinnostuneita ohjaajia. Työssäoppiminen voi olla mitä vain toimintaan liittyvää somesisältöjen tuottamisesta tapahtumien suunnitteluun ja toteutukseen.

Ota rohkeasti yhteyttä!

Kesäleirirekry 2023

Lähde mukaan suunnittelemaan ja toteuttamaan ikimuistoisia luontoleirejä lapsille ja perheille! Leirit sisältävät paljon luonnossa olemista; tutkimista, retkeilyä, leikkimistä, taiteilua, tarinointia jne. Ohjelma kootaan yhdessä leiritiimin kanssa kevään aikana ja jokainen pääsee vaikuttamaan siihen sekä tuomaan mukaan omaa osaamistaan. Leiritiimit kootaan niin, että mukaan pääsee niin leirikonkareita kuin uusia ohjaajia ja johtajia.

Haemme joukkoomme jälleen innokkaita leirinjohtajia, ohjaajia, apuohjaajia, kokkeja ja apukokkeja seuraaville leireille Tampereelle:

5.-9.6. Päiväleiri (7-12 vuotiaille)
12.-16.6. Päiväleiri (7-12 vuotiaille)
26.-30.6. Telttaleiri (7-12 vuotiaille)
30.6.-2.7. Perheleiri

Täytä hakemus viimeistään 19.2.
LISÄTIEDOT: jenni.ronkko@luontoliitto.fi, p. 044 566 5899 (Jätä tekstiviestillä soittopyyntö, mikäli emme vastaa. Myös whatsapp toimii)

HUOM! Leirin- ja kerhonohjaajakurssi 17.-19.2. Kangasalla. Ilmoittaudu viimeistään 5.2.
Lisätiedot ja ilmoittautumisohjeet täältä.

Leiritoimenkuvat

Johtajalta edellytämme vähintään 18 vuoden ikää, Luonto-Liiton leirinohjaajakurssin käymistä, kiinnostusta luontoon, kokemusta leiritoiminnasta ja lasten kanssa toimimisesta, organisointikykyä, kykyä kantaa vastuu leirin ohjelman suunnittelusta ja leirin toteutuksesta. Soveltuva koulutus, luonnontuntemus, ea-taidot, kädentaidot ja erätaidot sekä kokemus Luonto-Liiton leireistä ohjaajana katsotaan eduksi. Huom! Johtajaksi voi hakea myös yhdessä tutun parin kanssa, mainitse hakemuksessa toiveesta.

Leireille otetaan 2 johtajaa/leiri. Palkkio 70€/pv päiväleireillä, 80€/pv yönylileireillä.

Ohjaajalta edellytämme vähintään 16 vuoden ikää, Luonto-Liiton leirinohjaajakurssin käymistä, kiinnostusta luontoon ja kykyä toimia lasten kanssa. Ohjaajat osallistuvat leirin suunnitteluun ja vastaavat osaltaan leirin toteutuksesta. Luonnontuntemus, ea-taidot, kädentaidot ja erätaidot katsotaan eduksi.

Päivä- ja telttaleireille otetaan 3-5 ohjaajaa/leiri. Perheleireille 1-2 ohjaaja/leiri. Palkkio 50€/pv päiväleireillä, 60€/pv yönylileireillä.

Apuohjaajaksi voi hakea alla 16 vuotias, jota kiinnostaa ohjaamisen opettelu, luonto ja leirielämä. Apuohjaaja saa täyden ylläpidon leirillä sekä rutkasti kokemusta. Apuohjaaja auttaa kykyjensä mukaan muuta leiritiimiä leirin suunnittelussa ja toteutuksessa sekä on leiriläisten seurana. Apuohjaaja ei ole vastuussa leiriläisistä.

Kokilta edellytämme vähintään 18 vuoden ikää, kokemusta lapsiystävällisen vegaanisen ruuan valmistuksesta, erikoisruokavalioista ja allergioista. Kokki suunnittelee, hankkii ja valmistaa leirin ruuat. Soveltuva koulutus, hygieniapassi ja ajokortti katsotaan eduksi.

Leirille otetaan 1-2 kokki/leiri. Palkkio 80€/pv. Kokkeja haetaan vain teltta- ja perheleireille.

Apukokiksi voi hakea vähintään 16 vuotias, jota kiinnostaa ruuanlaitto ja leirielämä. Apukokki saa täyden ylläpidon leirillä sekä rutkasti kokemusta. Apukokki avustaa leirikokkia ruuanvalmistuksessa ja keittiön siistinä pitämisessä.

Voit lahjoittaa myös

• Suoraan tilillemme FI6215743007100637 viitteellä 5015010200.
  • Mobile Payn kautta numeroon 50523. Lisää kommenttikenttään haluamasi tuen saaja:
    o LUONTO (Luonto-Liitto, yleinen varainhankinta)
    o HARMAASUSI (susitoiminta)
    o HAPPI (ilmastotoiminta)
    o HONKA (metsätoiminta)
    o YMPÄRISTÖ (ympäristökasvatus)
  • Soittamalla lahjoitusnumeroomme 0600 10999. Puhelun hinta on 10 € (+ pvm.), josta 9,11 € menee suoraan lahjoitukseen. Puhelun tuotto ohjautuu:
    lasten ja nuorten metsätoimintaan tammi – maaliskuussa
    lasten ja nuorten ilmastotoimintaan huhti – kesäkuussa
    lasten ja nuorten itämeritoimintaan heinä – syyskuussa
    lasten ja nuorten susi/suurpetotoimintaan loka – joulukuussa
  • Liittymällä Luonto-Liiton jäseneksi tai kannatusjäseneksi tai antamalla lahjaksi Luonto-Liiton jäsenyyden.
  • Muistamalla Luonto-Liittoa testamenttilahjoituksella. Tekemällä testamenttilahjoituksen arvokas lahjasi menee kokonaisuudessaan ilman veroja luonnonsuojelutyöhön ja lasten ja nuorten ympäristökasvatukseen. Kysy lisää: toiminnanjohtaja Riku Eskelinen, 050 572 7782, riku.eskelinen(a)luontoliitto.fi.

Rahankeräyslupamme näet klikkaamalla tästä.