Ajankohtaista

Kalenteria päivitetään parhaillaan nettisivu-uudistuksen myötä. Kalenteri julkaistaan marraskuun aikana.

Löydät ajankohtaiset tapahtumat alta listattuna.

Seuraa tiedotustamme myös nettisivuilla, sähköpostilistalla sekä sosiaalisessa mediassa.

Tulevat tapahtumat

6.11. ja 20.11. Ekokipinän ympäristönuorten ryhmä kokoontuu sunnuntai-iltapäivinä klo 16-19. Luvassa ainakin vastamainosten tekemistä. Lisätietoa sisällöstä ja tapaamispaikasta saat laittamalla viestiä Annille puh. 0402211238. Tule mukaan kivaan porukkaan viettämään aikaa muiden ympäristöasioista kiinnostuneiden nuorten kanssa! Yhteistyössä SPR Tampereen osaston kanssa.

12.11. Syysmyrsky – koko perheen luontoseikkailutapahtuma Arboretumissa

Lähdöt klo 16.30, 17.00, 17.30, ja 18.00

Tunnetko lepakoiden jännät ominaisuudet? Mitä kaikkea nämä nahkasiipiset yön otukset puuhaavat? Tule tutustumaan lepakoiden elämään ja luomaan oma superlepakko tunnelmalliselle tehtäväradalle.

Pukeudu lämpimästi, ota tasku- tai otsalamppu mukaan. Puistossa kuljetaan kynttilöin valaistulla reitillä.

Paikalle pääsee bussilla nro 11, 13 ja 15. Pysäkki “Hatanpään sairaala” (2556 tai 2527). Opasteet Hatanpään kartanon edustalta.

Tapahtuma on ilmainen. Ilmoittaudu mukaan 10.11. mennessä TÄSTÄ.

19.11. Joulukoristepaja klo 11-15 toimistollamme, Kuninkaankatu 39. Tule askaroimaan joulumyyjäismyytävää ja näin auttamaan toiminnan varainkeruussa!

Teemme joulukoristeita ainakin massasta piparimuottien avulla ja koivusta sahatuista puukiekoista decoupage-tekniikalla. Myös muut ideat ovat tervetulleita!

Tuet siis samalla toimintaa, pääset kivan tekemisen äärelle ja opit kenties jotakin uutta mukavassa seurassa. Saat mukaasi myös yhden valmistamasi tuotteen kiitoksena panoksestasi.

Jos sinulla on jotakin koristeiden tekemiseen sopivaa materiaalia, kuten servietteja tai puuhelmiä tai -nappeja, voit tuoda mukanasi yhteiseen käyttöön.

Tarjolla pientä naposteltavaa, mehua, kahvia ja teetä. Paja järjestetään toimistollamme Kuninkaankatu 39.

Voit ilmoitella tulostasi lähettämällä meille viestiä. Paikalle voi saapua myös ex tempore.

Tervetuloa!

21.11.  Ilmastoryhmän työpaja klo 17-19. Älä osta mitään – edes elektroniikkaa!

Mitkä ovat elektroniikkatuotannon pimeät puolet? Voiko elektroniikkaa kuluttaa kestävästi?

Opitaan elektroniikan ekologisuudesta toiminnallisilla sekä keskustelevilla harjoitteilla. Kokoontumisen lopuksi suunnitellaan myös tulevaa toimintaa: mitkä aiheet sinua kiinnostaisi, mihin ja miten haluaisimme vaikuttaa?

Tapahtumapaikkana toimii Kuninkaankatu 39:n toimisto.

Pääosin suunnattu alle 29 vuotialle, mutta ei katsota papereita ovella!

Pientä vegaanista herkkua tarjolla.

25.11. Älä osta mitään -päivä

Luonto-Liiton jo vuodesta 1993 tuttu Älä osta mitään -teemapäivä on taas pian, perjantaina 25.11. Samaan ajankohtaan ajoittuu suuret Black Friday ja heti perään Cyber Monday -alennusmyynnit. Älä osta mitään -teemapäivä haastaa jokaista miettimään omia kulutustottumuksiaan ja niiden vaikutuksia ympäristöömme.

Nuori, haluaisitko tulla mukaan ideoimaan ja toteuttamaan teemapäivän tempausta koulullesi tai kaupungille? Tuottamaan ihmisille hyvää mieltä ostoshysterian keskelle? Tai haluaisitko tehdä somesisältöjä aiheesta Ekokipinän tilille?

Laita viestiä Annille puh. 0402211238 perjantaihin 11.11. mennessä ja kootaan porukka ideoimaan ÄOM-toimintaa. Sinulla ei tarvitse olla vielä mitään omaa ideaa, eikä varmuutta, miten pääset tai haluat osallistua – pelkkä into tätä kulutuskriittistä teemaa kohtaan riittää! Inspiraatioksi voit katsoa Instagramista Ekokipinän tililtä, mitä viime vuonna puuhattiin!

Lista päivittyy 🙂

Voit lahjoittaa myös

• Suoraan tilillemme FI6215743007100637 viitteellä 5015010200.
  • Mobile Payn kautta numeroon 50523. Lisää kommenttikenttään haluamasi tuen saaja:
    o LUONTO (Luonto-Liitto, yleinen varainhankinta)
    o HARMAASUSI (susitoiminta)
    o HAPPI (ilmastotoiminta)
    o HONKA (metsätoiminta)
    o YMPÄRISTÖ (ympäristökasvatus)
  • Soittamalla lahjoitusnumeroomme 0600 10999. Puhelun hinta on 10 € (+ pvm.), josta 9,11 € menee suoraan lahjoitukseen. Puhelun tuotto ohjautuu lasten ja nuorten susi/suurpetotoimintaan.
  • Lähettämällä tekstiviestin, jossa ilmoitat lahjoittamasi summan (5 €, 10 €, 20 €, 30 € tai 40 €) esim. näin: 40 LUONTO numeroon 16588.
  • Liittymällä Luonto-Liiton jäseneksi tai kannatusjäseneksi tai antamalla lahjaksi Luonto-Liiton jäsenyyden.
  • Muistamalla Luonto-Liittoa testamenttilahjoituksella. Tekemällä testamenttilahjoituksen arvokas lahjasi menee kokonaisuudessaan ilman veroja luonnonsuojelutyöhön ja lasten ja nuorten ympäristökasvatukseen. Kysy lisää: toiminnanjohtaja Riku Eskelinen, 050 572 7782, riku.eskelinen(a)luontoliitto.fi.

Rahankeräyslupamme näet klikkaamalla tästä.