Vieraslajit

Vieraslajimateriaaleissa tutustutaan erilaisiin vieraslajeihin, niistä aiheutuviin haittoihin sekä haitallisten vieraslajien torjuntaan. Opetusmateriaalien lisäksi löytyy toiminnallisia tehtäviä askartelun, pelien ja ulkoilun merkeissä.  Käyttäjää suositellaan tutusutmaan vierailijan ohjeisiin, josta löydät kootusti hyvää taustatietoa. Materiaalit ovat tarkoitettu yläkoulu- ja lukioikäisille.

Materiaaleja saa vapaasti käyttää osana opetusta. Toivomme, että ilmoitatte, jos käytätte materiaaleja!

Vieraslaji-teemaiset kouluvierailut toteutetaan ja materiaalit on tuotettu osana Suomen luonnonsuojeluliiton koordinoimaa VieKas LIFE -hanketta

Sisä- ja etävierailumateriaalit

Puutarha-alan materiaalit

Maastomateriaalit

Voit lahjoittaa myös

• Suoraan tilillemme FI6215743007100637 viitteellä 5015010200.
  • Mobile Payn kautta numeroon 50523. Lisää kommenttikenttään haluamasi tuen saaja:
    o LUONTO (Luonto-Liitto, yleinen varainhankinta)
    o HARMAASUSI (susitoiminta)
    o HAPPI (ilmastotoiminta)
    o HONKA (metsätoiminta)
    o YMPÄRISTÖ (ympäristökasvatus)
  • Soittamalla lahjoitusnumeroomme 0600 10999. Puhelun hinta on 10 € (+ pvm.), josta 9,11 € menee suoraan lahjoitukseen. Puhelun tuotto ohjautuu lasten ja nuorten susi/suurpetotoimintaan.
  • Lähettämällä tekstiviestin, jossa ilmoitat lahjoittamasi summan (5 €, 10 €, 20 €, 30 € tai 40 €) esim. näin: 40 LUONTO numeroon 16588.
  • Liittymällä Luonto-Liiton jäseneksi tai kannatusjäseneksi tai antamalla lahjaksi Luonto-Liiton jäsenyyden.
  • Muistamalla Luonto-Liittoa testamenttilahjoituksella. Tekemällä testamenttilahjoituksen arvokas lahjasi menee kokonaisuudessaan ilman veroja luonnonsuojelutyöhön ja lasten ja nuorten ympäristökasvatukseen. Kysy lisää: toiminnanjohtaja Riku Eskelinen, 050 572 7782, riku.eskelinen(a)luontoliitto.fi.

Rahankeräyslupamme näet klikkaamalla tästä.