Kerhotoiminta

Kerhokansio

Virkeyttä ja elämyksiä lähiluonnosta – luontokerhotoiminnan vinkkikansio on suunnattu erityisesti luontokerhojen ohjaajille. Materiaaleista voi löytää iloa myös muut kerho-ohjaajat, opettajat ja kasvattajat, jotka suunnittelevat luontotoimintaa ja -ohjelmaa.

Materiaali sisältää muun muassa tietoa ympäristökasvatuksesta, käytännön ohjeita kerhon perustamiseen ja ohjaamiseen sekä runsaasti toimintaideoita ja käytännön vinkkejä eri vuodenajoille.

Kerhokummi -hanke

Onko haaveissa kerhotoiminnan aloittaminen järjestössä, yhdistyksessä tai piirissä? Kerhokummin tietopaketista ja oppaista löydät kattavasti ja yksityiskohtaisesti käytännön tietoa kerhotoiminnasta. Materiaalissa pureudutaan esimerkiksi kerhotoiminnan talouteen, kerhopaikan ja ohjaajien valintaan sekä kerhotoiminnan tukeen ja jatkuvuuteen.

Voit lahjoittaa myös

• Suoraan tilillemme FI6215743007100637 viitteellä 5015010200.
  • Mobile Payn kautta numeroon 50523. Lisää kommenttikenttään haluamasi tuen saaja:
    o LUONTO (Luonto-Liitto, yleinen varainhankinta)
    o HARMAASUSI (susitoiminta)
    o HAPPI (ilmastotoiminta)
    o HONKA (metsätoiminta)
    o YMPÄRISTÖ (ympäristökasvatus)
  • Soittamalla lahjoitusnumeroomme 0600 10999. Puhelun hinta on 10 € (+ pvm.), josta 9,11 € menee suoraan lahjoitukseen. Puhelun tuotto ohjautuu lasten ja nuorten susi/suurpetotoimintaan.
  • Lähettämällä tekstiviestin, jossa ilmoitat lahjoittamasi summan (5 €, 10 €, 20 €, 30 € tai 40 €) esim. näin: 40 LUONTO numeroon 16588.
  • Liittymällä Luonto-Liiton jäseneksi tai kannatusjäseneksi tai antamalla lahjaksi Luonto-Liiton jäsenyyden.
  • Muistamalla Luonto-Liittoa testamenttilahjoituksella. Tekemällä testamenttilahjoituksen arvokas lahjasi menee kokonaisuudessaan ilman veroja luonnonsuojelutyöhön ja lasten ja nuorten ympäristökasvatukseen. Kysy lisää: toiminnanjohtaja Riku Eskelinen, 050 572 7782, riku.eskelinen(a)luontoliitto.fi.

Rahankeräyslupamme näet klikkaamalla tästä.