Testileiri 2

Leirillä opit metsien luontoarvojen kartoittamista, mm. vanhaa metsää indikoivaa lajistoa, lahopuulaskentaa, suunnistamista ja suojeluarvoisen metsän rakennepiirteitä.

Metsäkartoitusleiri Hangon Bengtsårissa

Luonto-Liiton metsäryhmä järjestää pääsiäisenä 15.-18.4.2021 kartoitusleirin Hangossa Bentsårin saaressa. Leiri on ensisijaisesti suunnattu 15-29-vuotiaille metsiensuojelusta kiinnostuneille nuorille, mutta ikäraja ei ole ehdoton.

Leirillä opetellaan metsien luontoarvojen kartoittamista, mm. vanhaa metsää indikoivaa lajistoa, lahopuulaskentaa, suunnistamista ja suojeluarvoisen metsän rakennepiirteitä. Samalla tämä on mahdollisuus oppia muutakin metsiensuojelusta, tutustua metsäryhmäläisiin ja hengailla muiden luonnonsuojeluhenkisten tyyppien kanssa. Luvassa lisäksi saunomista, mielenkiintoisia keskusteluja ja hyvää ruokaa.

Lähdemme perjantaiaamuna 15.4. Helsingistä 8.33 junalla, paluu Helsinkiin ma 18.4. klo 19.26. Leirillä käytössämme on Bentsårin Merisauna, jossa on sänkymajoitusmahdollisuus 19 henkilölle. Lisäksi halutessaan voi majoittua omassa teltassa (teltan ja muita retkeilyvälineitä saa halutessaan myös lainaan).

Leiri maksaa 40 € sisältäen ruuat ja majoituksen. Hinnasta voidaan keskustella, mikäli taloudellinen tilanteesi estää muuten osallistumasta leirille.

Ilmoittautuminen Idalle mielellään 3.4. mennessä sähköpostilla: idamari.korhonen@gmail.com

Idalta voit kysyä lisätietoja. Kerro ilmoittautuessasi ainakin nimesi, erikoisruokavaliosi sekä nukutko teltassa vai sisällä. Liitä mukaan lyhyt esittely itsestäsi, mm. mitä odotat leiriltä, oletko aiemmin osallistunut Luonto-Liiton metsäryhmän toimintaan tai muuhun metsinsuojelutoimintaan ja onko sinulla kokemusta luontokartoittamisesta? (Kokemusta ei tarvitse olla, mutta nämä auttavat vetäjiä suunnittelemaan ohjelmaa.)

22 - 24 huhti 2022
Expired!

Time

All Day

Cost

More Info

Ilmoittaudu

Location

Porkkala

Organizer

Metsäryhmä
Ilmoittaudu

Voit lahjoittaa myös

• Suoraan tilillemme FI6215743007100637 viitteellä 5015010200.
  • Mobile Payn kautta numeroon 50523. Lisää kommenttikenttään haluamasi tuen saaja:
    o LUONTO (Luonto-Liitto, yleinen varainhankinta)
    o HARMAASUSI (susitoiminta)
    o HAPPI (ilmastotoiminta)
    o HONKA (metsätoiminta)
    o YMPÄRISTÖ (ympäristökasvatus)
  • Soittamalla lahjoitusnumeroomme 0600 10999. Puhelun hinta on 10 € (+ pvm.), josta 9,11 € menee suoraan lahjoitukseen. Puhelun tuotto ohjautuu lasten ja nuorten susi/suurpetotoimintaan.
  • Lähettämällä tekstiviestin, jossa ilmoitat lahjoittamasi summan (5 €, 10 €, 20 €, 30 € tai 40 €) esim. näin: 40 LUONTO numeroon 16588.
  • Liittymällä Luonto-Liiton jäseneksi tai kannatusjäseneksi tai antamalla lahjaksi Luonto-Liiton jäsenyyden.
  • Muistamalla Luonto-Liittoa testamenttilahjoituksella. Tekemällä testamenttilahjoituksen arvokas lahjasi menee kokonaisuudessaan ilman veroja luonnonsuojelutyöhön ja lasten ja nuorten ympäristökasvatukseen. Kysy lisää: toiminnanjohtaja Riku Eskelinen, 050 572 7782, riku.eskelinen(a)luontoliitto.fi.

Rahankeräyslupamme näet klikkaamalla tästä.