Kouluvierailijakoulutukset kevät 2023

Kiinnostavatko sinua ympäristökasvatus ja luonto- ja ympäristöasiat? Haluaisitko tehdä keikkatyötä lasten ja nuorten ympäristökasvattajana, auttaa koululaisia havaitsemaan omia vaikutusmahdollisuuksiaan Itämeren tilaan tai herätellä kansalaistoimintaan vieraslajien osalta? Siinä tapauksessa kouluttaudu Luonto-Liiton kouluvierailijaksi! Samalla saat arvokasta työkokemusta.

Tutustu kouluvierailijan työnkuvaan:

Kouluvierailijalle – Luonto-Liitto (luontoliitto.fi)

KOULUTUKSET KEVÄÄLLÄ 2023

Kouluvierailijaksi haluavan tulee käydä kouluvierailjan peruskoulutus sekä teemakoulutus, eli osallistua joko Tampereen lähikoulutuspäivään tai kahtena arki-iltana etäkoulutuksiin. Koulutuksia järjestetään keväällä 2022 seuraavasti:

Kouluvierailijakoulutus (peruskoulutus + teemat)

21.1. klo 12-18, Tampere (paikka tarkentuu myöhemmin)
Tampereen lähikoulutus sisältää sekä peruskoulutuksen, että Itämeri- ja vieraslajiaiheiset teemaosuudet. Perusosa käydään läpi yhdessä, minkä jälkeen osallistujat valitsevat toisen teemakoulutuksista. Matkakulut koulutukseen korvataan Luonto-Liiton jäsenille.

Kouluvierailijoiden peruskoulutus
24.1. klo 17-19, ETÄ

Kaikille yhteisessä peruskoulutuksessa tutustutaan Luonto-Liittoon, kouluvierailijan rooliin, kouluissa toimimiseen sekä kouluvierailujen yleisiin käytäntöihin. Peruskoulutuksen lisäksi vierailijan on valittava vähintään yksi teemakoulutus.

Kouluvierailijoiden teemakoulutus: Itämeri
25.1. klo 17-19:30, ETÄ

Itämeri-vierailuja järjestetään kaikilla luokka-asteilla. Vierailuilla tutustutaan Itämeren eliömaailmaan, meren ainutlaatuisuuteen ja haavoittuvuuteen sekä siihen, miten itse kukin voi toimia Itämeren puolesta.

Kouluvierailijoiden teemakoulutus: vieraslajit
31.1. klo 17-19:30, ETÄ

Yläkouluille suunnatuilla vierailuilla tutustutaan Suomen luonnosta löytyviin vieraslajeihin, niiden aiheuttamiin haittoihin ja torjuntaan.

Hakeminen koulutuksiin

Haku tammikuun koulutuksiin aukeaa keskiviikkona 14.12. klo 10:00 tällä lomakkeella: https://forms.office.com/e/UQGqtSKKFa

Viimeinen hakupäivä on keskiviikko 11.1.2023. Vanhat kouluvierailijat ovat tervetulleita kertaamaan koulutusten sisältöjä tai tutustumaan uuteen vierailuteemaan. Koulutukset ovat mukaan valituille osallistujille maksuttomia.

Ilmoitamme tiedon koulutukseen valituista perjantaina 13.1.2023. Valintaan vaikuttavat alueellinen kattavuus, vierailujen tekemistä tukeva kokemus, kiinnostus ja osaaminen sekä ilmoittautumisjärjestys.

Huom! Etäkoulutukset järjestetään Teams-verkkoalustalla, joka ei vaadi kirjautumista järjestelmään. Etäkoulutukset ovat vuorovaikutteisia ja osallistuaksesi tarvitset tietokoneen, jossa on toimiva kamera ja mikrofoni.

Jäikö kysyttävää? Ota yhteyttä!

Sofia Kaipainen
Kouluvierailukoordinaattori
sofia.kaipainen@luontoliitto.fi

21 - 31 tammi 2023
Expired!

Time

All Day

More Info

Location

Organizer

Luonto-Liitto

Voit lahjoittaa myös

• Suoraan tilillemme FI6215743007100637 viitteellä 5015010200.
  • Mobile Payn kautta numeroon 50523. Lisää kommenttikenttään haluamasi tuen saaja:
    o LUONTO (Luonto-Liitto, yleinen varainhankinta)
    o HARMAASUSI (susitoiminta)
    o HAPPI (ilmastotoiminta)
    o HONKA (metsätoiminta)
    o YMPÄRISTÖ (ympäristökasvatus)
  • Soittamalla lahjoitusnumeroomme 0600 10999. Puhelun hinta on 10 € (+ pvm.), josta 9,11 € menee suoraan lahjoitukseen. Puhelun tuotto ohjautuu:
    lasten ja nuorten metsätoimintaan tammi – maaliskuussa
    lasten ja nuorten ilmastotoimintaan huhti – kesäkuussa
    lasten ja nuorten itämeritoimintaan heinä – syyskuussa
    lasten ja nuorten susi/suurpetotoimintaan loka – joulukuussa
  • Liittymällä Luonto-Liiton jäseneksi tai kannatusjäseneksi tai antamalla lahjaksi Luonto-Liiton jäsenyyden.
  • Muistamalla Luonto-Liittoa testamenttilahjoituksella. Tekemällä testamenttilahjoituksen arvokas lahjasi menee kokonaisuudessaan ilman veroja luonnonsuojelutyöhön ja lasten ja nuorten ympäristökasvatukseen. Kysy lisää: toiminnanjohtaja Riku Eskelinen, 050 572 7782, riku.eskelinen(a)luontoliitto.fi.

Rahankeräyslupamme näet klikkaamalla tästä.