Luonto-Liitto – jo 80 vuotta luonnonsuojelua
Luonto-Liitto on Suomen ainoa lasten ja nuorten oma ympäristöjärjestö. Olemme puhuneet luonnon puolesta jo vuodesta 1943 lähtien. Tavoitteemme on luonnon kanssa tasapainossa elävä ja luontoa kunnioittava yhteiskunta.​
Tervetuloa leireille ja kerhoihin
Luonto-Liiton leireillä ja kerhoissa tutkitaan luontoa, leikitään, retkeillään ja opitaan luonnosta. Leireillemme osallistuu yli tuhat lasta ja nuorta vuosittain. Luonto-Liitossa puolustetaan luontoa ja juurrutaan siihen.
Tule mukaan
Järjestämme retkiä, leirejä, kerhoja, tapahtumia ja kampanjoita. Luonto-Liitto on yhteisö, jonka jäsenenä voit löytää paikkasi ympäristöaktivismin kentällä tai oman tapasi harrastaa luontoa. Tule mukaan sellaisena kuin olet!
Lahjoita ympäristötyöhön
Lahjoituksellasi tuet lasten ja nuorten ympäristönsuojelutoimintaa ja Luonto-Liiton pitkäjänteistä ja sinnikästä vaikuttamistyötä. Jokainen lahjoitus on meille tärkeä!
LAHJOITA

Muutos lähtee pienestä

Luonto-Liitto on lasten ja nuorten ääni ja voima luonnon puolesta.

Tavoitteenamme on yhteiskunta, jossa arvostetaan luonnon moninaisuutta ja sen itseisarvoa. Olemme yhteisö, joka tarjoaa lapsille ja nuorille sekä mahdollisuuksia harrastaa luonnossa että vaikuttaa ympäristöasioihin. Teemme sinnikästä luonnonsuojelu- ja ympäristövaikuttamistyötä.

Järjestämme vuosittain yli 60 luontoleiriä, vähintään 2000 kouluvierailua ja toimintaa noin 150 kerhossa.

Toimintamme ytimessä on ympäristövaikuttaminen. Se ei rajaudu vain kampanjointiin ja aktivismiin, vaan Luonto-Liitossa myös vietetään aikaa luonnossa. Luonto-Liitossa puolustetaan luontoa ja juurrutaan siihen.

Toimintaryhmät

Virtavesiryhmän nuoret toimivat monimuotoisen virtavesiluonnon puolesta.
Luonnonharrastusryhmä tuottaa materiaaleja ja inspiroi harrastamaan luonnossa.
Metsäryhmä edistää metsiensuojelua Suomessa ja sen lähialueilla.
Susiryhmä suojelee suurpetoja.
Ilmastoryhmä yhdistää nuoret kamppailemaan ilmastokriisiä vastaan.

Tutustu Luonto-Liiton leireihin ja kerhoihin

Luonto-Liiton luontokerhoissa ja leireillä vietetään aikaa luonnossa, leikitään, tutkitaan ja opitaan luonnosta. Retkillä ja leireillämme saa viettää tavallista nykyarkea yksinkertaisempaa ja luonnonläheisempää elämää.  Leirejä ja kerhoja järjestetään ympäri Suomen, ja niille osallistuu vuosittain yli tuhat lasta ja nuorta.

Uutiset ja tapahtumat

Liitä tai liity jäseneksi – etuna jäsenlehti

Luonto-Liitto on yhteisö, jonka jäsenenä voit löytää oman tapasi harrastaa luontoa tai paikkasi ympäristöaktivismin kentällä – ja voit ohjata myös muita samojen oivallusten äärelle. Voit olla niin aktiivinen jäsen kuin haluat. Osallistumalla aktiivisesti toimintaan pääset tiiviisti osaksi yhteisöämme.

Voit osallistua tapahtumiin jäsenhinnalla ja nauttia jäseneduista, kuten laadukkaista jäsenlehdistä. Sieppo ja Nuorten Luonto tehdään yhteistyössä ammattilaisten ja nuorten avustajien kanssa. Siepossa on runsaasti puuhaa ja ihmeteltävää lapsille.  Nuorten Luonto on Luonto-Liiton lehti nuorilta nuorille. Lehden vakioaiheita ovat ympäristönsuojelu, ympäristöystävällinen elämäntapa, luonnonharrastus ja kulttuuri.

Lahjoita ympäristötyöhön

Luonto tarvitsee puolustajia. Lahjoituksellasi tuet pitkäjänteistä ja sinnikästä ympäristökasvatus- ja vaikuttamistyötämme. Jokainen lahjoitus on tärkeä.

Seuraa meitä somessa

Voit lahjoittaa myös
  • Suoraan tilillemme FI6215743007100637 viitteellä 5015010200.
  • Mobile Payn kautta numeroon 50523. Lisää kommenttikenttään haluamasi tuen saaja: o LUONTO (Luonto-Liitto, yleinen varainhankinta) o HARMAASUSI (susitoiminta) o HAPPI (ilmastotoiminta) o HONKA (metsätoiminta) o YMPÄRISTÖ (ympäristökasvatus)
  • Syyskuun loppuun saakka soittamalla lahjoitusnumeroomme 0600 10999. Puhelun hinta on 10 € (+ pvm.), josta 9,11 € menee suoraan lahjoitukseen. Puhelun tuotto ohjautuu lasten ja nuorten ilmastotoimintaan.
  • Lähettämällä tekstiviestin, jossa ilmoitat lahjoittamasi summan (5 €, 10 €, 20 €, 30 € tai 40 €) esim. näin: 40 LUONTO numeroon 16588.
  • Liittymällä Luonto-Liiton jäseneksi tai kannatusjäseneksi tai antamalla lahjaksi Luonto-Liiton jäsenyyden. (LINKKI: LIITTYMÄLLÄ – LIITY-sivulle)
  • Muistamalla Luonto-Liittoa testamenttilahjoituksella. Tekemällä testamenttilahjoituksen arvokas lahjasi menee kokonaisuudessaan ilman veroja luonnonsuojelutyöhön ja lasten ja nuorten ympäristökasvatukseen. Kysy lisää: toiminnanjohtaja Riku Eskelinen, 050 572 7782, riku.eskelinen(a)luontoliitto.fi.
Rahankeräyslupamme näet klikkaamalla tästä.