Toimintaryhmät

Luonto-Liiton valtakunnallisissa toimintaryhmissä pääset työskentelemään luonnonsuojelun ja ympäristöpoliittisen vaikuttamisen parissa. Voit ryhtyä kampanjoimaan metsien, ilmaston, vesistöjen, uhanalaisten eläinten ja luonnon monimuotoisuuden puolesta yhdessä Luonto-Liiton asiantuntijoiden kanssa.

Mukaan ovat tervetulleita kaikki – innostus ja kiinnostus ympäristövaikuttamiseen ja luonnonsuojeluun riittävät!

Itämeri-ryhmä

Luonto-Liiton Itämeri-ryhmä toimii puhtaan ja monimuotoisen Itämeren puolesta. Ainutlaatuisen Itämeren suojelu on meidän jokaisen vastuulla. Lähde mukaan rantojensiivous- tai ennallistamistalkoisiin, Itämeri-leirille tai kouluvierailijaksi!

Virtavesiryhmä

Luonto-Liiton virtavesiryhmä toimii monimuotoisen virtavesiluonnon sekä virtavesien ennallistamisen puolesta. Tule mukaan suojelemaan ainutlaatuisia virtavesiä!

Luonnonharrastusryhmä

Luontoharrastusryhmä vastaa Luonto-Liiton luonnonharrastus- ja ympäristökasvatustoiminnasta. Tuotamme materiaaleja ja inspiraatiota leireille ja retkille. Järjestämme ympäristökasvatus- ja luonnonharrastuskampanjoita, kuten Kevätseurantaa ja Talviseurantaa. Ryhmässä olet mukana järjestömme tärkeimmässä tehtävässä: lasten ja nuorten luontosuhteen vahvistamisessa.

Metsäryhmä

Luonto-Liiton metsäryhmä edistää metsiensuojelua Suomessa ja sen lähialueilla. Ryhmässä pääset kartoittamaan metsien suojeluarvoja, kirjoittaamaan suojeluesityksiä, osallistumaan aktiivisesti metsäpolitiikkaan ja -keskusteluun sekä ympäristöjärjestöjen yhteiseen metsäkampanjointiin. Ryhmä järjestää myös kursseja, retkiä, leirejä ja mielenosoituksia.

Susiryhmä

Luonto-Liiton susiryhmä toimii suden ja muiden suurpetojen suojelun edistämiseksi. Ryhmässä pääset rakentamaan kotieläimiä suojaavia susiaitoja ja retkeilemään susireviireillä. Ryhmä järjestää susiaiheisia tempauksia, webinaareja sekä kirjoitus- ja piirustuskilpailuja. Lähde mukaan suojelemaan uhanalaisia suurpetojamme!

Ilmastoryhmä

Luonto-Liiton ilmastoryhmä yhdistää nuoria kamppailemaan ilmastokriisiä vastaan. Ryhmä järjestää mielenosoituksia, tempauksia, koulutuksia ja muita tapahtumia niin paikallisesti kuin valtakunnallisestikin. Mukaan ovat tervetulleita kaikki ilmastoaktivismista kiinnostuneet iästä ja osaamisesta riippumatta.

Voit lahjoittaa myös

• Suoraan tilillemme FI6215743007100637 viitteellä 5015010200.
  • Mobile Payn kautta numeroon 50523. Lisää kommenttikenttään haluamasi tuen saaja:
    o LUONTO (Luonto-Liitto, yleinen varainhankinta)
    o HARMAASUSI (susitoiminta)
    o HAPPI (ilmastotoiminta)
    o HONKA (metsätoiminta)
    o YMPÄRISTÖ (ympäristökasvatus)
  • Soittamalla lahjoitusnumeroomme 0600 10999. Puhelun hinta on 10 € (+ pvm.), josta 9,11 € menee suoraan lahjoitukseen. Puhelun tuotto ohjautuu lasten ja nuorten susi/suurpetotoimintaan.
  • Lähettämällä tekstiviestin, jossa ilmoitat lahjoittamasi summan (5 €, 10 €, 20 €, 30 € tai 40 €) esim. näin: 40 LUONTO numeroon 16588.
  • Liittymällä Luonto-Liiton jäseneksi tai kannatusjäseneksi tai antamalla lahjaksi Luonto-Liiton jäsenyyden.
  • Muistamalla Luonto-Liittoa testamenttilahjoituksella. Tekemällä testamenttilahjoituksen arvokas lahjasi menee kokonaisuudessaan ilman veroja luonnonsuojelutyöhön ja lasten ja nuorten ympäristökasvatukseen. Kysy lisää: toiminnanjohtaja Riku Eskelinen, 050 572 7782, riku.eskelinen(a)luontoliitto.fi.

Rahankeräyslupamme näet klikkaamalla tästä.