Kouluvierailut

Luonto-Liitto toteuttaa maksuttomia kouluvierailuja peruskouluissa, lukioissa sekä ammatillisissa oppilaitoksissa. Vierailut lisäävät lasten ja nuorten tietämystä ympäristöasioista, haastavat ajattelemaan sekä kannustavat toimimaan luonnon puolesta omassa arjessa. Kouluvierailijoina toimivat Luonto-Liiton kouluttamat nuoret sekä aikuiset, jotka haluavat toimia luonnon puolesta ja vaikuttaa aktiivisen kansalaisen roolimalleina.

Heräsikö kysyttävää? Ota yhteyttä kouluvierailukoordinaattoriimme.

Tietoa kouluvierailuista

Luonto-Liitto on kiertänyt jo yli vuosikymmenen ajan Suomen oppilaitoksia keskustelemassa lasten ja nuorten kanssa luonnosta ja sen suojelun merkityksestä. Ennen vierailun tilaamista, tutustu täältä kouluvierailujen käytänteisiin ja toimintatapoihin.

Kouluvierailujen aiheet

Kouluvierailuilla syvennytään mm. Itämeren monimuotoiseen maailmaan, vieraslajien haasteisiin ja torjuntaan, suden kiehtovaan elämään sekä Suomen metsien tilaan. Voit hyödyntää kouluvierailumateriaaleja vapaasti myös omassa opetuksessasi. Tutustu täällä tarkemmin tilattavissa oleviin kouluvierailuihin.

Tilaa kouluvierailu

Kouluvierailuja järjestetään ympäri Suomea. Vierailuja pidetään sisällä, ulkona sekä etäyhteyksin. Tarkista täältä oman alueesi tilanne ja tilaa luokallenne maksuton kouluvierailu.

Kouluvierailijaksi

Kiinnostaako sinua luonto- ja ympäristöasiat? Haluaisitko tehdä työtä ympäristökasvatuksen parissa, auttaa koululaisia havaitsemaan omia vaikutusmahdollisuuksiaan Itämeren tilaan tai herätellä kansalaistoimintaan vieraslajien osalta? Kouluttaudu Luonto-Liiton kouluvierailijaksi!

Voit lahjoittaa myös

• Suoraan tilillemme FI6215743007100637 viitteellä 5015010200.
  • Mobile Payn kautta numeroon 50523. Lisää kommenttikenttään haluamasi tuen saaja:
    o LUONTO (Luonto-Liitto, yleinen varainhankinta)
    o HARMAASUSI (susitoiminta)
    o HAPPI (ilmastotoiminta)
    o HONKA (metsätoiminta)
    o YMPÄRISTÖ (ympäristökasvatus)
  • Soittamalla lahjoitusnumeroomme 0600 10999. Puhelun hinta on 10 € (+ pvm.), josta 9,11 € menee suoraan lahjoitukseen. Puhelun tuotto ohjautuu lasten ja nuorten susi/suurpetotoimintaan.
  • Lähettämällä tekstiviestin, jossa ilmoitat lahjoittamasi summan (5 €, 10 €, 20 €, 30 € tai 40 €) esim. näin: 40 LUONTO numeroon 16588.
  • Liittymällä Luonto-Liiton jäseneksi tai kannatusjäseneksi tai antamalla lahjaksi Luonto-Liiton jäsenyyden.
  • Muistamalla Luonto-Liittoa testamenttilahjoituksella. Tekemällä testamenttilahjoituksen arvokas lahjasi menee kokonaisuudessaan ilman veroja luonnonsuojelutyöhön ja lasten ja nuorten ympäristökasvatukseen. Kysy lisää: toiminnanjohtaja Riku Eskelinen, 050 572 7782, riku.eskelinen(a)luontoliitto.fi.

Rahankeräyslupamme näet klikkaamalla tästä.